Skasowałem/skasowałam SMS-a z kodem odbioru paczki... co teraz?




Często pytacie nas na Facebooku o to, co zrobić, gdy przypadkiem skasujecie wiadomość z kodem umożliwiającym odbiór paczki z Paczkomatu. Zdarza się również, że telefon, na który przyszedł SMS z kodem uległ... destrukcji.

Nic straconego! Pamiętajcie, że kod odbioru wysyłamy również e-mailem. Zerknijcie więc do swojej skrzynki mailowej - w razie potrzeby sprawdźcie również zakładkę ze spamem. To najczęściej załatwia sprawę. Wyjątkiem może być sytuacja, w której nadawca przesyłki nie podał Waszego adresu mailowego. Jest to możliwe w przypadku przesyłek nadawanych bezpośrednio w Paczkomacie (tzw. nadanie bez etykiety).

"Nie jestem pewien, czy otrzymałem SMS-a, a maila nie mogę znaleźć. Mam panikować?"

Co zrobić w przypadku, gdy przesyłka jest w skrytce, a Wy wciąż nie otrzymaliście SMS-a? Spokojnie, wiadomości wysyłamy bez wyjątku i na bieżąco - jednak tylko wtedy, gdy przesyłka jest już w Paczkomacie. Warto więc upewnić się najpierw, czy Wasza przesyłka faktycznie czeka w maszynie (możecie dokonać tego na stronie śledzenia przesyłek). Sprawdźcie także, czy Wasz telefon jest w zasięgu sieci. Na koniec przypomnijcie sobie również, czy nie blokowaliście u swojego operatora usługi tzw. SMS premium. Choć za nasze SMS-y nie płacicie ani grosza, to operator sieci komórkowej może czasem "nie przepuścić" SMS-a z naszego systemu.

Wciąż nie macie kodu odbioru? I na to są sposoby.

Pozostaje ostatnia możliwość: nadawca mógł... podać błędny numer Waszego telefonu. I w tej sytuacji nie ma powodu do paniki. Napiszcie do nas w wiadomości prywatnej na Facebooku (lub poprzez formularz kontaktowy dostępny na tej stronie), podajcie numer przesyłki oraz swój numer telefonu. Sprawdzimy wówczas, czy numer podany przez nadawcę jest poprawny. Powiemy Wam, gdy numery będą się od siebie różniły. Z tą informacją możecie podjąć kontakt z nadawcą przesyłki. Nadawca z kolei powinien skontaktować się z naszym Wsparciem Technicznym (techinfo@inpost.pl) i poprosić o wysłanie SMS-a na prawidłowy numer. 

Pamiętajcie, że prośbę taką może przesłać do nas wyłącznie nadawca przesyłki (a nie jej odbiorca). Jak się zapewne domyślacie - podyktowane jest to względami bezpieczeństwa. Nie chcielibyście przecież, aby dowolna osoba mogła "przywłaszczyć" sobie Wasz kod odbioru, prawda?

4 komentarze:

  1. A co zrobić gdy smsa z kodem w ogóle się nie dostało więc nie można było odebrać paczki, a paczka po tygodniu oczekiwania zmieniła status na "doręczono" ???

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie otrzymałam kodu odbioru przesyłki na podany nr telefonu Na infolinie dodzwonić się nie można mimo wielu prób.. Porażka, z inpostem zawsze są same problemy, nie polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. próbuje sie skontaktowac z Państwa infolinia od ponad 24h, tak samo długo czekam na odpowiedzi mailowe jak i na Facebooku... czarno widzę ze odbiorca odbierze paczkę w 72h skoro już od 24 h nie można naprawić błędu w numerze telefonu :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dostałem kod odbioru, wpisuję ale paczkomat nie wydaje paczki, i co zrobić. Kod wpisywany poprawnie, nr telefonu też ;P

    OdpowiedzUsuń