Świąteczny szczyt zakupowy - damy radę!



W branży handlowej i logistycznej okres przedświąteczny zwykło nazywać się peakiem (z ang. "peak" oznacza "szczyt"). Trudno o bardziej trafne określenie sytuacji, w której obroty w branży e-commerce wzrastają po wielokroć. Zarówno sklepy, jak i firmy pocztowe i kurierskie intensyfikują swoje działania, aby obsłużyć jak największą ilość Klientów, przy zachowaniu wysokiej jakości usług. Połowa listopada za nami, co oznacza, że właśnie wchodzimy w najgorętszy okres zakupowy.

W InPost prace nad prawidłowym przebiegiem peaku rozpoczęliśmy już w... marcu. Obecnie z czystym sumieniem możemy stwierdzić, że jesteśmy przygotowani na przyjęcie i prawidłowe obsłużenie rekordowej ilości przesyłek. Skąd wiemy, że będzie rekordowa? Gdy w styczniu bieżącego roku podjęliśmy się podsumowania poprzedniego okresu szczytowego, pisaliśmy o dwucyfrowym tempie wzrostu branży e-commerce w Polsce.

Tendencja ta pozostaje niezmienna. Jak czytamy na portalu Interia: ciekawie przedstawia się dynamika z jaką rósł rynek e-commerce w Polsce. Najszybciej, bo w tempie 16,2 proc. rynek handlu internetowego rozwijał się w roku 2011, kolejne dwa lata to okres spowolnienia do 15,7 proc. w 2012 r. i ostre hamowanie do 13,4 proc. w roku 2013. Kolejne lata przyniosły odbicie i stabilizację na poziomie 15,3 proc. w 2014 r. i 15,4 proc. w roku obecnym.

Te opinie potwierdzają również inni branżowi eksperci:

Badanie potwierdza, że zakupy w internecie robimy coraz chętniej i przeznaczamy na nie coraz większe kwoty, które obecnie stanowią średnio 80 zł miesięcznie. Jak potwierdzają wyniki – aż 54% polskich internautów kupuje produkty bądź usługi na polskich stronach internetowych: to o 9 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym - pisze Patrycja Staniszewska, Członek Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Jakie kroki podjęliśmy, aby przedświąteczne nasilenie przebiegło bez zakłóceń?

- Mamy więcej Paczkomatów niż dotychczas

W całej Polsce stoi już przeszło 1300 maszyn. Wszystkie w najwyższej gotowości
- Przygotowujemy całą armię Mobilnych Paczkomatów w celu wsparcia naszych maszyn.
W razie gdyby którykolwiek z Paczkomatów cieszył się jeszcze większym powodzeniem i sytuacja groziłaby jego przepełnieniem, przygotowaliśmy ogromną liczbę kurierów, którzy będą wydawać przesyłki z samochodów dostawczych. Specjalnie oznakowani pracownicy InPost będą czuwać w najbliższych okolicach stacjonarnych Paczkomatów, a odbiór przesyłek będzie wyglądał podobnie do „zwykłego” odbioru (różnicą będzie jedynie to, że do odbioru przesyłki potrzebny będzie Wam numer telefonu i trzy ostatnie cyfry numeru paczki). Wszystko będzie odbywać się z zachowaniem przyjętych procedur dotyczących bezpieczeństwa przesyłek.

- Jesteśmy przygotowani na nieprzewidziane sytuacje

W momentach wyjątkowych, będziemy kontaktować się z odbiorcami przesyłek celem umówienia alternatywnej formy dostawy – tak, aby żaden Klient nie musiał czekać na swoją upragnioną przesyłkę.

- Motywujemy odbiorców do szybszego odbierania przesyłek

Podsumowując - obsługą tegorocznego peaku udowodnimy z pewnością, że na rynku logistycznym InPost jest najlepszym i najbardziej skutecznym partnerem branży e-commerce.

13 komentarzy:

  1. Sorry drodzy Państwo ! - JUŻ NIE DAJECIE RADY Z DOSTARCZENIEM PACZEK, np. paczka w Warszawie (z Gocławia na Ursynów) jest przekazywana drugi dzień roboczy :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Bezczelnie kasujecie komentarze, które po prostu mówią prawdę! Jesteście guzik a nie przygotowani i siejecie jakąś żałosną propagandę. Czekam już czwarty dzień na zmianę statusu paczki z "przekazano do doręczenia", kontakt mailowy jest głuchy, telefoniczny dopiero za drugim razem po 15 minutach czekania!

    Pani w centrali powiedziała mi, że poprosi kuriera by się skontaktował, ale niczego nie obiecuje, kolejny kontakt zaowocował kolejnym numerem do innej placówki, gdzie nie da się dodzwonić, a jak mi się udało (przy jakimś 10-15 razie) to ktoś bezczelnie się rozłączył nim zdążyłem się przedstawić.

    Nie wiem co się dzieje z moją paczką, gdzie ona jest i czy kiedykolwiek ją dostanę.

    Już nigdy nie skorzystam z Waszych usług i będę to zdecydowanie odradzał wszystkim znajomym, możecie być tego pewni. Ta sytuacja jest tak żenująca, że pozwoliłem sobie pisać tutaj kolejną wiadomość!

    OdpowiedzUsuń
  3. No niestety, tez weszłam tu, żeby dowiedzieć się, dlaczego od dwóch dni moja paczka "wyruszyła do miasta Odbiorcy" i jeszcze nie dotarła. Myślałam, że może coś się stało strasznego, mityczna Główna Sortownia spłonęła, albo co... A tu same ochy i achy, jacy jesteśmy świetni... Szanowni Państwo, bardzo proszę "skontaktować się z odbiorcami przesyłek celem umówienia alternatywnej formy dostawy – tak, aby żaden Klient nie musiał czekać na swoją upragnioną przesyłkę."

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oboje z żoną zamawialiśmy ostatnio po dwie przesyłki przez paczkomat. Każde z nas otrzymało jedną paczkę zgodnie z oczekiwaniami, a z drugą w obu przypadkach było tak samo: status przesyłki zatrzymał się na "Przekazano do umieszczenia w paczkomacie", a już następnego dnia przyszedł SMS, że paczka znajduje się w punkcie odbioru. Po kilku dniach, kiedy pojechałem po paczki (kiedy mogłem, bo punkt odbioru miałem dużo dalej niż paczkomat - nie mówiąc o tym, że nie jest on otwarty 24h, jak paczkomat...), usłyszałem że... nie było miejsca w paczkomacie, więc przyszły od razu do punktu. Nikt nie zapytał, czy np. wolę poczekać jeszcze dzień lub dwa, ale odebrać z paczkomatu, żaden mobilny paczkomat się nie pojawił. Czyli teraz można zamawiać wysyłkę, ale czy przyjdzie tam gdzie chcę, czy od razu do punktu odbioru, to jak rozumiem loteria. Jeśli tak nie jest, to czy ktoś z firmy InPost sprostuje to, co napisałem?

    OdpowiedzUsuń
  6. niestety i ja zostałam postawiona pod ścianą. Paczkomat mam pod blokiem, w którym mieszkam a moja paczka powędrowała dużo dalej i musiałam lecieć kawał drogi. Kolejnego dnia faktycznie stał pod paczkomatem samochód z paczkami i swoją kolejną paczkę odebrałam od kuriera. Jednak czekam na kolejne przesyłki. Dzisiaj zadzwoniono do mnie, że znów moja paczka ma być do odbioru w punkcie obsługi. To już nie jest zabawne. To wielkie, ciężkie pudło i co? Znowu mam lecieć taki kawał na piechotę? Bk tam czynne do 19 a mój mąż kończy pracę po 21 i dopiero wtedy będzie samochód. Skróćcie klientom czas na odbiór paczek do 12h i problem się rozwiąże.

    OdpowiedzUsuń
  7. No chyba nie dajecie rady skoro moja paczkę już zgubiliście. Teraz musze czekąc na wzrot pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
  8. No chyba nie dajecie rady skoro moja paczkę już zgubiliście. Teraz musze czekąc na wzrot pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie dają rady. Moja przesyłka równy tydzień w drodze. Wczoraj dotarła do paczkomatu, ale ten był przepełniony. Żenada D+1?, w tej chwili jest D+6. Ostatni raz korzystam z Waszych usług. I nie kasujcie komentarzy, bo to nie ładnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Po 17 minutach bezskutecznego czekania na połączenie i przeczytaniu powyższych komentarzy już wiem że nie jesteście w stanie zagwarantować dostarczenia mojej przesyłki przed świętami. Odsyłanie do innego punktu bez zgody klienta uważam za skandaliczne...i niestety powoduje to że nie skorzystam z Waszych usług w okresie przedświątecznym, choć na codzień bardzo Was cenię.

    OdpowiedzUsuń
  11. G... dacie radę. Od 18.12 moja paczka utknęła.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czekam już 7 dni na przesyłkę od momentu nadania i w dalszym ciągu nie mogę jej odebrać. Nawet w punkcie obsługi!!! Nigdy więcej takiego dziadostwa!!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Thanks for sharing, nice post!

    Tìm hiểu cách tính thuế khi mua hàng trên amazon ship về Việt Nam như thế nào hay bài viết cách tính thuế khi mua hàng trên amazon đúng cách, tìm hiểu dịch vụ mua hộ hàng mỹ về Việt Nam uy tín, dịch vụ nhận mua hộ và ship hàng từ mỹ uy tín, hay tìm hiểu bài http://giaonhan247.blog.jp/archives/3102597.html uy tín hiện nay.

    OdpowiedzUsuń