Paczkomaty w top10 polskiego Facebooka wg Socialbakers



Nasz Zespół obsługujący fanpage Paczkomatów jest “społecznościowo zaangażowany” (socially devoted). Tak mówią wyniki prestiżowego rankingu Socialbakers - międzynarodowego zespołu ekspertów w mierzeniu efektów działań w social media. Fanpage Paczkomatów jako jedyny z branży logistycznej znalazł się w krajowej czołówce w kategorii związanej z obsługą klienta. 

Tworząc ranking, eksperci brali pod uwagę takie czynniki jak: 
  • całkowita liczba fanów,
  • czas odpowiedzi na pytania, 
  • % zgłoszeń, na które marka odpowiedziała 
  • wskaźnik zignorowanych zapytań. 
Wyniki rankingu
Warto podkreślić, że sam fakt tworzenia takich zestawień przez Socialbakers świadczy o tym, że logistyka w erze mediów społecznościowych to już nie tylko sam proces dostawy przesyłki do wskazanego przez Klienta punktu odbioru. Klient oczekuje dialogu: szybkiej reakcji, konkretnej odpowiedzi i - jeśli wymaga tego sytuacja - działania ze strony marki. Przesyłka “utknęła” na Sortowni? “Zróbcie coś z tym”. Ekran dotykowy w Paczkomacie X nie działa? “Naprawcie to”.

Team obsługujący fanpage musi ponadto na bieżąco pozyskiwać aktualne informacje na temat usługi oraz przekazywać opinie klientów do tych działów w firmie, które odpowiadają za jej jakość. Ten obowiązek w wielu firmach bywa zaniedbywany lub niedoceniany - a przecież nie ma lepszej drogi do poprawy produktu niż wzięcie pod uwagę sugestii i doświadczeń stałych użytkowników. 

Jak człowiek z człowiekiem 

Od początku działalności Paczkomatów w Polsce chcieliśmy wyróżniać się na tle innych usług logistycznych niesztampową komunikacją, nastawieniem na dialog z Klientem i wdrażaniem nowych rozwiązań w oparciu o opinie użytkowników. Stąd zmiany w śledzeniu przesyłek na stronie internetowej, które wprowadziliśmy w lutym 2015, akcja “Blisko Ciebie” czy słynne już maile i SMS-y, które wysyłamy do Was wraz z dotarciem paczki do Paczkomatu. 

Jak często zauważacie w rozmowach z nami, takie “ludzkie” podejście to dodatkowa wartość, która czasami bardziej niż cena czy szybkość wysyłki przywiązuje Was do firmy. W InPost wierzymy, że to właściwa droga rozwoju, a dowody na to zbieramy każdego dnia, monitorując rozmowy i komentarze Internautów. 

Spójrzcie na niektóre z nich:
Zawsze może być lepiej 

Dobre wyniki motywują do dalszej pracy. Mamy już pierwsze pomysły na dalszą poprawę obsługi klienta w mediach społecznościowych i będziemy je konsekwentnie wdrażać. Jeśli macie własne wyobrażenia na ten temat, podzielcie się z nami w komentarzach. Chcemy przecież, aby Facebook był nie tylko miejscem, gdzie prezentujemy ciekawe treści, ale także narzędziem do skutecznego rozwiązywania problemów użytkowników. A te zdarzają się przecież nawet najlepszym. 

Podsumowując: nie osiadamy na laurach. Liderom ranking Socialbakers serdecznie gratulujemy, ale mówimy też: strzeżcie się. Paczkomaty nadchodzą!

Dlaczego kobieta ma zawsze rację? Wyniki konkursu


Jak się okazuje, w Polsce swoją teorię na temat nieomylności kobiet ma ponad 2 tys. osób. Właśnie tyle odpowiedzi nadesłano do nas w konkursie, który zorganizowaliśmy z okazji Dnia Kobiet. Nadszedł czas ogłosić oficjalne wyniki!

A oto i one. Nagrodę główną - perfumy Giorgio Armani - otrzymuje Bogna za odpowiedź:

Teoria informatyczno-logiczna czyli zero-jedynkowa. Kobieta zawsze ma rację bo: stwarzając ludzi Bóg zaczął od 0 (Adam), potem była Ewa czyli 1. A jak wiadomo z logiki 0 = fałsz 1 = prawda. Czyli kobieta zawsze ma rację.

Gratulujemy! 

Perfumy Calvin Klein wygrali natomiast:

1. Barbara za odpowiedź:

To natura już tak chciała, by Kobieta rację miała! I powiedzą ci dziewczyny, że nieważne są przyczyny, argumenty racjonalne, rozwiązanie jest banalne- świat nasz został tak stworzony, że nieważne kto, co zaczął, czyja wina gdzie, w kim leży, racja zawsze się należy- nam, Kobietom! Niech pamięta syn, mąż, tata to są prawa tego świata.

2. Michał za odpowiedź:

To pierwsze prawo Ziemi Matki, Kobieta ma rację i nie ma gadki. Wszak gadka w zakręt ślepy prowadzi, Argument żaden tu nic nie zaradzi. Jak ona powie, być tak już musi, Milcz wówczas, jej wszak nic nie zagłuszy. Choć racja kobiety różny ma smak, To wciąż jest pewnikiem. Dlaczego? BO TAK!

3.Barbarab za odpowiedź:

Dochodzenie swoich racji w sporze z kobietą jest tak samo bezsensowne jak podejmowanie się prób zrozumienia licencji oprogramowania. Po pewnym czasie składamy broń i przyjmujemy je za pewnik.

4. Andrzej za odpowiedź:

a jeśli nie ma, to Ją przeproś.

5. Agnieszka za odpowiedź:

Kobieta to zmienna istota, pełna emocji i cenna jak sztabka złota, w całej swojej skomplikowanej naturze, może w sekundzie wywołać burze, często mówiąc–nie, myśli- tak, zamierza jedno, a i tak wychodzi na opak, jednak we wszystkim jest pełna wdzięku i gracji, dlatego nigdy nie można odmówić jej racji.

Z Laureatami skontaktujemy się wkrótce mailowo. Jeszcze raz gratulujemy i zachęcamy do udziału w kolejnych konkursach. Warto śledzić swoje przesyłki;-)

Ty też możesz mieć zagranicznych klientów


E-commerce pozwala rozwijać biznes nie tylko na terenie kraju, ale i poza nim. Z najnowszych badań przeprowadzonych przez Ipsos na zlecenie PayPal wynika, że spośród obcokrajowców za pośrednictwem polskich e-sklepów najczęściej kupują Niemcy, Brytyjczycy i Rosjanie, a najchętniej wybieranymi produktami są odzież, obuwie oraz akcesoria.

Analizy rynku prowadzone od 2012 roku pokazują, że e-handel cały czas się rozwija i to nie tylko na terenie naszego kraju, ale także w innych krajach Europy. Badania przeprowadzone zostały na 17 500 e-konsumentów w 22 krajach, dzięki czemu pokazują najlepsze rozwiązania dla międzynarodowego segmentu e-commerce.


Polski rynek e-handlu jest atrakcyjny dla wielu zagranicznych konsumentów. Jak pokazują analizy. głównym powodem, dla którego Brytyjczycy robią zakupy w zagranicznych e-sklepach, jest brak potrzebnych towarów w ich krajowych sklepach internetowych. Kolejne wymieniane powody to niższa cena oraz większy wybór. Co ciekawe Polacy (aż 51%), najchętniej kupują w sklepach internetowych nie z powodu ceny, lecz z powodu większego wyboru. 


Wykorzystaj finansowy potencjał międzynarodowego rynku
Konsumenci z Wielkiej Brytanii najczęściej kupują w zagranicznych e-sklepach odzież, obuwie i akcesoria (33%). Podobnie jak nasi niemieccy i rosyjscy sąsiedzi. Na drugim miejscu wśród brytyjskich e-zakupów są kosmetyki i produkty do pielęgnacji (19%), a na trzecim fizyczne przedmioty związane z rozrywką i edukacją np. gry, zabawki (17%).

Przeprowadzone przez PayPal analizy pokazują, że łączne roczne wydatki w sklepach internetowych z odzieżą w ciągu następnych 12 miesięcy na jednego Brytyjczyka będą wynosiły 676 zł, w sklepach z elektroniką 431 zł, natomiast w sklepach z produktami z branży “gospodarstwo domowe” 524 zł*. Poniżej pokazujemy jak według prognoz wydatki te będą wyglądały w innych krajach:


Wybrane powyżej zagraniczne rynki pokazują finansowy potencjał, który polscy e-przedsiębiorcy mogą wykorzystać do rozwoju własnych internetowych sklepów.  

Zagraniczni e-klienci kupują tam, gdzie jest taniej
Specjaliści PayPal zapytali e-klientów także o to, jakie są główne powody robienia zakupów w zagranicznych sklepach internetowych. Respondenci mogli wybrać więcej niż jedną odpowiedź, a my poniżej przedstawiamy Wam wyniki dla odsetka e-klientów, którzy wybrali odpowiedź, że znaczenie ma dla nich niższa cena.


Jak się okazuje, najważniejszą kwestią związaną z zagranicznym handlem jest wysyłka towaru. Aż 49% e-konsumentów z Wielkiej Brytanii zwraca na to uwagę. Co więcej 45% Brytyjczyków, którzy zrezygnowali ze zrobienia zakupów w zagranicznym e-sklepie, zrobiło to z powodu zbyt wysokich opłat wysyłkowych. Taki sam odsetek rezygnował z powodu zbyt wysokich łącznych kosztów e-zakupów. Warto zwrócić uwagę, że nie jest to cecha brytyjskich e-konsumentów, ale e-konsumentów w ogóle, gdyż w innych krajach również jednym z najważniejszych czynników decydujących o rezygnacji z zakupów w zagranicznych sklepach internetowych jest koszt dostawy.


Co przyniesie najbliższa przyszłość?
Raport PayPal to kolejny dowód, że jednym z kluczy do sukcesu na rynku e-commerce jest szybka, tania i wygodna dostawa. A Paczkomaty są już obecne w większości krajów UE. Jeśli połączycie te fakty i będziecie chcieli rozwijać swoje e-biznesy na rynkach międzynarodowych, sugerujemy śledzenie naszej strony b2b.paczkomaty.pl. W ciągu najbliższych tygodni pojawią się tam prawdziwie rewolucyjne wiadomości w kontekście e-handlu cross-border.


*przeliczenie na podstawie średniej z 3 miesięcy: 16.04.2013 - 16.07.2013)