Dwukierunkowa integracja platformy sklepów internetowych Sky-Shop z Paczkomatami InPost



Dwukierunkowa integracja oprogramowania sklepów Sky-Shop z Paczkomaty InPost daje klientom bardzo dużo możliwości oraz ułatwia pracę. Dzięki tej integracji wszystkie procesy wysyłki zamówień Paczkomatami można obsługiwać z poziomu panelu administracyjnego sklepu internetowego.





Zalety integracji platformy Sky-Shop z Paczkomaty InPost:
  •  Darmowa dwukierunkowa integracja Paczkomaty InPost ze Sky-Shop
  •  Zarządzanie wysyłką z poziomu panelu administracyjnego sklepu
  •  Generowanie etykiet Paczkomatów w formacie A4 oraz A6P
  •  Możliwość zmiany Paczkomatu docelowego
  •  Wybór Paczkomatu podczas składania zamówienia
  •  Zamawianie kuriera
  •  Szybkość działania
  •  Gwarantowane wsparcie techniczne



Integracja korzystnie wpływa na konkurencyjność e-sklepów dając możliwość oferowania taniej i szybkiej formy dostawy jaką są Paczkomaty InPost.

Masz pytania? Chcesz się dowiedzieć więcej?
Napisz do nas na adres: info@sky-shop.pl

Co robi paczka, kiedy w maszynie czeka na obiór? Wyniki konkursu „Wygrywaj z Paczkomatami”




Za nami nieprzespana doba - wyłanialiśmy bowiem wyniki ostatniego konkursu. Kto by pomyślał, że na pytanie o to, co robi paczka, gdy w Paczkomacie czeka na odbiorcę, można udzielić aż tylu zaskakujących odpowiedzi! Podczas wyboru zwycięzców jury podzieliło się dwie frakcje - zwolenników szalonych i absurdalnych odpowiedzi oraz... tych z zamiłowaniem do stonowanej i eleganckiej fantazji. 

Tablet Lenovo IdeaTab A3500L wędruje do...
Joanny
...która postawiła na krótką, uroczo oderwaną od rzeczywistości odpowiedź (a przy okazji przypomniała nam, że nadchodzi jesień).
Co robi paczka w Paczkomacie?
Sweterek. Jak oderwie się od dziergania sweterka, zabiera się za konfitury.

A Oskar Samsung Galaxy S5 mini wędruje do...
Maćka
...który wymyślił i - niczym dobry pisarz - w kilku zdaniach sprawnie zobrazował sekretne życie paczek:
W oczekiwaniu na właściciela, paczki spotykają się w specjalnie wydzielonej skrytce numer 9¾ (w samym środku Paczkomatu, gdzie człowiek nie ma dostępu), by przy cieple wygrzanych kabelków przechwalać się swoją zawartością. Kiedy już skończą - klepią się po paczkowych ramionach i rozpoczynają wysyłkę smsów do swoich właścicieli. "Czekam na Ciebie jeszcze przez 24h"....

Zwycięzcom gratulujemy! Skontaktujemy się z Wami mailowo.

Tymczasem pamiętajcie, że rozpoczął się kolejny konkurs, w którym do wygrania ponownie macie telefon Samsung Galaxy S5 mini i Tablet Lenovo IdeaTab A3500L. Kliknijcie tutaj.

Wyniki konkursu „Wygrywaj z Paczkomatami”




Godziny obrad, niekończące się negocjacje, a w krytycznych chwilach - kłótnie i rękoczyny. Można powiedzieć, że tak wyglądały obrady jury podczas wyłaniania dwójki zwycięzców (choć z kłótnie i rękoczyny dodaliśmy tylko dla zbudowania napięcia - tak naprawdę przy wyborze było głównie sporo śmiechu).

Wasza kreatywność zabiła nam ćwieka. Kryterium musiało być więc proste - jeśli podczas czytania odpowiedzi cały skład jury parsknął śmiechem, to... mieliśmy zwycięzcę.

Tym samym tablet Lenovo IdeaTab A3500L wędruje do...
Natalii, która na pytanie "otwieram Paczkomat, a tam..." odpowiedziała: biedronki urządzają techno-party

Samsung Galaxy S5 mini SM-G800F wędruje zaś do... 
Magdaleny, która napisała to, czego nikt się nie spodziewał. Na to samo pytanie odparła: Hiszpańska Inkwizycja z moją wczoraj zamówioną paczką. Nikt nie spodziewał się Hiszpańskiej Inkwizycji - ja nie spodziewałam się paczki tak szybko :D

Zwycięzcom gratulujemy! Skontaktujemy się z Wami drogą mailową.

Tymczasem przypominamy, że trwa kolejny konkurs, w którym zgarnąć można smartfon Samsung i tablet Lenovo. Sprawdźcie na stronie paczkomaty.pl/konkurs
Gramy dalej!

Paczka doręczona w weekend? Z Paczkomatami to możliwe.





Najczęściej zadawane pytanie na naszym Facebooku? W piątki i w soboty królowa jest tylko jedna: "Czy doręczacie paczki w weekendy?" Gdyby odpowiedź na to pytanie była prosta, nie poświęcalibyśmy jej całej notki.

Zacznijmy od spraw regulaminowych. Otóż pamiętajcie – terminy doręczeń wszystkich przesyłek liczymy w dniach roboczych. Oznacza to, że przesyłki (zarówno listowe, jak i paczkomatowe) doręczamy jedynie od poniedziałku do piątku. 

Tyle Regulamin. W praktyce zaś... no właśnie. Tu będzie miła niespodzianka, na którą czekacie. 

Coraz częściej możecie spotkać się z sytuacją, gdy SMS z informacją o możliwości odbioru przesyłki z Paczkomatu otrzymacie w sobotę. Wiele spośród naszych oddziałów pracuje bowiem również w soboty – właśnie po to, abyście mogli odebrać swoje przesyłki w dni wolne. Podkreślmy jednak – mowa tu wyłącznie o Paczkomatach. Zakupy zamówione przesyłką listową z pewnością w weekend nie dojdą.

Po czym poznać, że Wasza przesyłka ma szanse załapać się na doręczenie w sobotę? Nie ma na to uniwersalnego sposobu i nie da się tego określić ze stuprocentową pewnością zawczasu (to logistyka – tu nawet korek w mieście może pokrzyżować nasze ambitne plany), ale możemy Wam nieco podpowiedzieć: jeśli w sobotę po godzinie 9:00 sprawdzicie status przesyłki na stronie i będzie wówczas miała status „Przekazano do umieszczenia w Paczkomacie", to z dużym prawdopodobieństwem otrzymacie ją właśnie w sobotę.

Podsumowując: gdy więc pytacie nas o doręczenie paczki paczkomatowej w sobotę nie będziemy Wam mogli tego zagwarantować. Ale możemy Was pozytywnie zaskoczyć.

Mój Paczkomat zniknął! Co teraz?




Dokonujecie zakupów w Waszym ulubionym e-sklepie, przechodzicie do wyboru opcji dostawy, wybieracie „Odbiór w Paczkomacie” i… Waszego Paczkomatu nie ma na liście! Gdzie się podziała maszyna? Wasze wątpliwości rozwieje trzecia odsłona naszego cyklu, w którym odpowiadamy na najczęściej zadawane nam na Facebooku pytania.

Przede wszystkim – bez obaw. Ilość maszyn w żadnym przypadku się nie zmniejsza. Wręcz przeciwnie – jest ich coraz więcej (obecnie to aż 1300 maszyn w całej Polsce!).

Jesteś odbiorcą, który nie znalazł swojego ulubionego Paczkomatu na liście oferowanej przez sklep?

W tej sytuacji upewnijcie się, czy Paczkomat, który chcieliście wybrać na stronie sklepu, wyświetlany jest również na naszej stronie internetowej. Jeśli jest widoczny na stronie – skontaktujcie się ze sprzedającym i poinformujcie go, że najprawdopodobniej… ma nieaktualną bazę Paczkomatów.

Jeśli zaś nie znajdujecie Paczkomatu ani na stronie sklepu, ani na naszej stronie – oznacza to, że został on chwilowo wyłączony z sieci. Ile potrwać może taka chwila? Wszystko zależy od przyczyny wyłączenia Paczkomatu. Maszyna może być serwisowana – w tej sytuacji „znika” na kilka dni (choć zwykle trwa to znacznie krócej). Paczkomat może być też relokowany (zmienia swoje miejsce zamieszkania) – ten proces trwa jednak znacznie dłużej. I podkreślmy: maszyna znika wówczas również… fizycznie. A to oznacza, że może znaleźć się w innym miejscu.

Jesteś nadawcą, a odbiorca poprosił Cię o wysłanie przesyłki do Paczkomatu, którego nie widzisz na stronie?

I tu powodem jest najpewniej chwilowe wyłączenie Paczkomatu z sieci. Jeśli możecie wstrzymać się z wygenerowaniem etykiety – poczekajcie kilka godzin i sprawdźcie, czy Paczkomat nie został włączony ponownie. Jeśli zaś czasu nie macie – skontaktujcie się z Klientem i poproście o wybór innej maszyny.

PS Widzicie, że jakiś nowy Paczkomat pojawił się w Waszej okolicy, ale wciąż nie ma go na naszej stronie? Najprawdopodobniej jesteśmy w trakcie testowania tej świeżynki. Ten proces również musi potrwać dłuższy czas – w żadnym wypadku nie chcielibyśmy bowiem oddawać w Wasze ręce maszyny, co do której wzorowego działania nie mamy stuprocentowej pewności.

Jak zapłacę za paczkomatową przesyłkę pobraniową?



Zamawiacie zakupy za pobraniem? To wygodna opcja. Do Paczkomatu? Jeszcze wygodniejsza. Nieważne, czy kupujecie coś w małym, niezależnym e-sklepie, czy u wielkiego sprzedającego na Allegro – jeśli tylko nadawca umożliwia wysyłkę do Paczkomatu za pobraniem, wówczas możecie zapłacić za przesyłkę dopiero przy jej odbiorze. Jak? To jedno z najczęstszych pytań, jakie otrzymujemy od Was na Facebooku. Pora więc rozprawić się z kilkoma mitami!

Płatność kartą

Już prawie wszystkie maszyny wyposażone są w terminale płatności, dzięki czemu za zakupy możecie zapłacić kartą. Opiszmy taki rodzaj odbioru w kilku krokach:

1. Zamawiacie wysyłkę towaru za pobraniem do Paczkomatu
2. W momencie umieszczenia przesyłki w maszynie, otrzymujecie kod. W przypadku przesyłek pobraniowych kod ten nie wystarczy jednak do odbioru przesyłki – wszak trzeba ją najpierw opłacić. Musicie więc…
3. ...udać się do Paczkomatu, gdzie rozpoczynacie – jak zawsze – od podania swojego numeru telefonu.
4. W tym momencie maszyna prosi Was o podanie wspomnianego kodu. Wpisujecie go i przechodzicie do poleceń wydawanych na ekranie terminala płatności.
5. Po opłaceniu przesyłki, skrytka się otwiera.

Czasem pytacie nas również o to, czy przesyłkę można opłacić kartą w Paczkomacie innym niż ten, w którym czeka paczka. Rozwiewamy wątpliwości: przesyłkę opłacacie jedynie w tej maszynie, w której Wasza Paczucha aktualnie przebywa.



Płatność przelewem (PayByLink)

Wasza karta nie działa, ale macie środki na koncie i chcecie dokonać przelewu? Da się i tak. Jak zapewne wiecie, o możliwości odbioru przesyłki informujemy również poprzez wiadomość mailową. Jeśli oczekująca Was przesyłka jest paczką pobraniową, to w tymże mailu znajdziecie link do szybkiej płatności. Chodzi o tzw. przelewy PayByLink – po kliknięciu w odpowiedni odnośnik, będziecie mieli możliwość zalogowania się do strony Waszego banku, gdzie formularz zlecenia przelewu automatycznie wypełni dane potrzebne do jego zatwierdzenia (w tym kwotę pobrania). Opłacacie i… po zaksięgowaniu wpłaty otrzymujecie kod odbioru, z którym możecie udać się do maszyny.

Uwaga: usługa PayByLink oferowana jest przy współpracy z eCard. To właśnie eCard odpowiada za bezpośrednią współpracę z bankami. Może zdarzyć się, że akurat Wasz bank będzie na liście „wyszarzony”. Może to oznaczać, że Wasz bank nie zawiązał współpracy z eCard, lub chwilowo ją zawiesił. Spróbujcie wówczas dokonać płatności kilka godzin później – być może Wasz bank wróci wówczas na listę banków obsługiwanych przez eCard. 

Płatność gotówką

Nie posiadacie karty płatniczej lub na swoim rachunku nie macie obecnie żadnych środków? Nic straconego – za przesyłkę możecie zapłacić gotówką. Jednak nie w Paczkomacie, a w oddziale. Macie dwie możliwości:

1. Gdy otrzymujecie SMS-a z informacją o możliwości odbioru przesyłki, Wasza Paczucha czeka już w Paczkomacie. Siedzi tam cierpliwie przez 48 godzin (dwa dni), po czym nasz kurier wyciąga ją z maszyny i zawozi do najbliższego oddziału, skąd możecie ją odebrać przez kolejne 3 dni robocze. I właśnie wówczas, w naszym oddziale możecie zapłacić za przesyłkę gotówką.

2. Nie chcecie czekać na powrót Paczki z maszyny, a i tak chcielibyście zapłacić gotówką? Możecie i tak – udajcie się do oddziału obsługującego Paczkomat, do którego miała trafić Wasza paczka i to tam opłaćcie przesyłkę (listę oddziałów znajdziecie tutaj). Na Wasz numer telefonu trafi wówczas kod odbioru, a swoją paczkę odbierzecie jak „normalną” przesyłkę paczkomatową – prosto z maszyny.

I drobna uwaga – płacąc gotówką, warto jest mieć przy sobie odliczoną kwotę.

Skasowałem/skasowałam SMS-a z kodem odbioru paczki... co teraz?




Często pytacie nas na Facebooku o to, co zrobić, gdy przypadkiem skasujecie wiadomość z kodem umożliwiającym odbiór paczki z Paczkomatu. Zdarza się również, że telefon, na który przyszedł SMS z kodem uległ... destrukcji.

Nic straconego! Pamiętajcie, że kod odbioru wysyłamy również e-mailem. Zerknijcie więc do swojej skrzynki mailowej - w razie potrzeby sprawdźcie również zakładkę ze spamem. To najczęściej załatwia sprawę. Wyjątkiem może być sytuacja, w której nadawca przesyłki nie podał Waszego adresu mailowego. Jest to możliwe w przypadku przesyłek nadawanych bezpośrednio w Paczkomacie (tzw. nadanie bez etykiety).

"Nie jestem pewien, czy otrzymałem SMS-a, a maila nie mogę znaleźć. Mam panikować?"

Co zrobić w przypadku, gdy przesyłka jest w skrytce, a Wy wciąż nie otrzymaliście SMS-a? Spokojnie, wiadomości wysyłamy bez wyjątku i na bieżąco - jednak tylko wtedy, gdy przesyłka jest już w Paczkomacie. Warto więc upewnić się najpierw, czy Wasza przesyłka faktycznie czeka w maszynie (możecie dokonać tego na stronie śledzenia przesyłek). Sprawdźcie także, czy Wasz telefon jest w zasięgu sieci. Na koniec przypomnijcie sobie również, czy nie blokowaliście u swojego operatora usługi tzw. SMS premium. Choć za nasze SMS-y nie płacicie ani grosza, to operator sieci komórkowej może czasem "nie przepuścić" SMS-a z naszego systemu.

Wciąż nie macie kodu odbioru? I na to są sposoby.

Pozostaje ostatnia możliwość: nadawca mógł... podać błędny numer Waszego telefonu. I w tej sytuacji nie ma powodu do paniki. Napiszcie do nas w wiadomości prywatnej na Facebooku (lub poprzez formularz kontaktowy dostępny na tej stronie), podajcie numer przesyłki oraz swój numer telefonu. Sprawdzimy wówczas, czy numer podany przez nadawcę jest poprawny. Powiemy Wam, gdy numery będą się od siebie różniły. Z tą informacją możecie podjąć kontakt z nadawcą przesyłki. Nadawca z kolei powinien skontaktować się z naszym Wsparciem Technicznym (techinfo@inpost.pl) i poprosić o wysłanie SMS-a na prawidłowy numer. 

Pamiętajcie, że prośbę taką może przesłać do nas wyłącznie nadawca przesyłki (a nie jej odbiorca). Jak się zapewne domyślacie - podyktowane jest to względami bezpieczeństwa. Nie chcielibyście przecież, aby dowolna osoba mogła "przywłaszczyć" sobie Wasz kod odbioru, prawda?