Świąteczny szczyt zakupowy - damy radę!



W branży handlowej i logistycznej okres przedświąteczny zwykło nazywać się peakiem (z ang. "peak" oznacza "szczyt"). Trudno o bardziej trafne określenie sytuacji, w której obroty w branży e-commerce wzrastają po wielokroć. Zarówno sklepy, jak i firmy pocztowe i kurierskie intensyfikują swoje działania, aby obsłużyć jak największą ilość Klientów, przy zachowaniu wysokiej jakości usług. Połowa listopada za nami, co oznacza, że właśnie wchodzimy w najgorętszy okres zakupowy.

W InPost prace nad prawidłowym przebiegiem peaku rozpoczęliśmy już w... marcu. Obecnie z czystym sumieniem możemy stwierdzić, że jesteśmy przygotowani na przyjęcie i prawidłowe obsłużenie rekordowej ilości przesyłek. Skąd wiemy, że będzie rekordowa? Gdy w styczniu bieżącego roku podjęliśmy się podsumowania poprzedniego okresu szczytowego, pisaliśmy o dwucyfrowym tempie wzrostu branży e-commerce w Polsce.

Tendencja ta pozostaje niezmienna. Jak czytamy na portalu Interia: ciekawie przedstawia się dynamika z jaką rósł rynek e-commerce w Polsce. Najszybciej, bo w tempie 16,2 proc. rynek handlu internetowego rozwijał się w roku 2011, kolejne dwa lata to okres spowolnienia do 15,7 proc. w 2012 r. i ostre hamowanie do 13,4 proc. w roku 2013. Kolejne lata przyniosły odbicie i stabilizację na poziomie 15,3 proc. w 2014 r. i 15,4 proc. w roku obecnym.

Te opinie potwierdzają również inni branżowi eksperci:

Badanie potwierdza, że zakupy w internecie robimy coraz chętniej i przeznaczamy na nie coraz większe kwoty, które obecnie stanowią średnio 80 zł miesięcznie. Jak potwierdzają wyniki – aż 54% polskich internautów kupuje produkty bądź usługi na polskich stronach internetowych: to o 9 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym - pisze Patrycja Staniszewska, Członek Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Jakie kroki podjęliśmy, aby przedświąteczne nasilenie przebiegło bez zakłóceń?

- Mamy więcej Paczkomatów niż dotychczas

W całej Polsce stoi już przeszło 1300 maszyn. Wszystkie w najwyższej gotowości
- Przygotowujemy całą armię Mobilnych Paczkomatów w celu wsparcia naszych maszyn.
W razie gdyby którykolwiek z Paczkomatów cieszył się jeszcze większym powodzeniem i sytuacja groziłaby jego przepełnieniem, przygotowaliśmy ogromną liczbę kurierów, którzy będą wydawać przesyłki z samochodów dostawczych. Specjalnie oznakowani pracownicy InPost będą czuwać w najbliższych okolicach stacjonarnych Paczkomatów, a odbiór przesyłek będzie wyglądał podobnie do „zwykłego” odbioru (różnicą będzie jedynie to, że do odbioru przesyłki potrzebny będzie Wam numer telefonu i trzy ostatnie cyfry numeru paczki). Wszystko będzie odbywać się z zachowaniem przyjętych procedur dotyczących bezpieczeństwa przesyłek.

- Jesteśmy przygotowani na nieprzewidziane sytuacje

W momentach wyjątkowych, będziemy kontaktować się z odbiorcami przesyłek celem umówienia alternatywnej formy dostawy – tak, aby żaden Klient nie musiał czekać na swoją upragnioną przesyłkę.

- Motywujemy odbiorców do szybszego odbierania przesyłek

Podsumowując - obsługą tegorocznego peaku udowodnimy z pewnością, że na rynku logistycznym InPost jest najlepszym i najbardziej skutecznym partnerem branży e-commerce.

Co wolisz - Samsung Galaxy S5 mini czy iPhone 5s? Wyniki konkursu!



Z konkursu na konkurs stoi przed nami coraz trudniejsze wyzwanie. Nadsyłacie do nas mnóstwo odpowiedzi, wiele z nich bardzo zabawnych, oryginalnych i ciekawych. Choć decyzja naprawdę nie była łatwa... to właśnie została podjęta.

Za wspieranie promocji zdrowia poprzez promowanie jedzenia jabłek i zachęcanie do noszenia chusteczek higienicznych, iPhone 5s otrzyma... Wojtek!

Iphone 5S może nam zaoferować 4 razy więcej pamięci - 4 razy więcej miejsca na śmieciochy i pliki ważniejsze, upakowane na swoim mobilnym przyjacielu. Nasz 5S jest lżejszy o całe 8 gram! Dla mnie każdy dodatkowy gram w kieszeni może być zagrożeniem dla stabilności noszonych spodni! Zima tuż tuż, a półtora milimetra grubości różnicy możemy zamienić na ratującą nasz umierający nos w mrozie chusteczkę. Poza tym uwielbiam jabłka i mimo nadmiaru na działce, chętnie zaopatrzyłbym się w jeszcze jedno.

Wojtek, gratulujemy! Wkrótce się z Tobą skontaktujemy.

Przedświąteczny szczyt zakupowy? Z nami wszystko się uda!




Chyba większość z nas lubi ten okres w roku – szczególnie gdy spadnie trochę śniegu. Atmosfera robi się już iście przedświąteczna, tu i ówdzie zaczynają pojawiać się ozdoby świąteczne i choinki. A pod choinką – jak wiadomo – zjawić się muszą prezenty! Planujecie kupić je w tym roku w sklepie internetowym? To zawsze dobry pomysł. Szczególnie, jeśli jako sposób dostawy wybierzecie Paczkomaty!

Przygotowania do końcówki roku rozpoczęliśmy już wiele miesięcy temu. Wszystko po to, abyście również przed Świętami mogli być pewni, że Wasze Paczuchy dotrą jak zwykle - sprawnie i na czas.

Co sprawia, że nawet w tak gorącym okresie jesteśmy spokojni, że swoje prezenty odbierzecie bez problemu? Przede wszystkim:

- Liczba Paczkomatów jest o wiele większa niż ubiegłym roku.
Obecnie swoje paczki zamawiać możecie już do blisko 1400 maszyn w całej Polsce!

- Przygotowujemy całą armię Mobilnych Paczkomatów w celu wsparcia naszych maszyn.
W razie gdyby którykolwiek z Paczkomatów cieszył się jeszcze większym powodzeniem i sytuacja groziłaby jego przepełnieniem, przygotowaliśmy ogromną liczbę kurierów, którzy będą wydawać przesyłki z samochodów dostawczych. Specjalnie oznakowani pracownicy InPost będą czuwać w najbliższych okolicach stacjonarnych Paczkomatów, a odbiór przesyłek będzie wyglądał podobnie do „zwykłego” odbioru (różnicą będzie jedynie to, że do odbioru przesyłki potrzebny będzie Wam numer telefonu i trzy ostatnie cyfry numeru paczki). Wszystko będzie odbywać się z zachowaniem przyjętych procedur dotyczących bezpieczeństwa przesyłek.

Listopad i grudzień to często śnieg, korki i ogólniej… sytuacje nieprzewidziane. Jak sobie z nimi radzimy?

W momentach wyjątkowych, będziemy kontaktować się z odbiorcami przesyłek celem umówienia alternatywnej formy dostawy – tak, aby każdy Klient otrzymał swoją upragnioną przesyłkę możliwie najszybciej

Podsumowując - pamiętajcie, śledźcie uważnie nasze komunikaty SMS oraz wiadomości e-mailowe. Może się w nich bowiem znaleźć kilka (miłych!) niespodzianek.

Odbiór PRZY Paczkomacie, czyli czym są Mobilne Paczkomaty?




Otrzymaliście od nas komunikat SMS lub e-mail informujący o możliwości odbioru paczki, ale… wygląda on odrobinę inaczej niż zwykle? Tę notkę koniecznie musicie przeczytać!

W listopadzie i w grudniu wysyłane przez nas komunikaty śledźcie wyjątkowo uważnie. Niektóre z nich mogą się bowiem różnić od tych, które otrzymywaliście od nas dotychczas. "Twoja paczka czeka PRZY Paczkomacie" - wiadomości o takiej treści oznaczają, że Wasza Paczka trafi do tzw. Mobilnego Paczkomatu. Czy trzeba się bać? Ależ skąd!

Czym jest Mobilny Paczkomat?
To rozwiązanie, dzięki któremu możemy przekazać Wam Waszą przesyłkę nawet wówczas, gdy Paczkomat docelowy jest przepełniony, co może zdarzyć się w tym gorącym, świątecznym okresie (tj. gdy brakuje w nim wolnych skrytek). Mobilny Paczkomat to kurier, który czeka w specjalnie oznakowanym samochodzie dostawczym zaparkowanym w okolicach „zwykłego” Paczkomatu. Kurier taki wydaje przesyłki odbiorcom na podstawie danych, które umożliwiają odbiór przesyłki w tradycyjnym Paczkomacie. Podczas odbioru niezbędne jest więc podanie numeru telefonu, oraz kodu odbioru, który uprzednio wysłaliśmy SMS-em/e-mailem.
Odbiór przesyłki z Mobilnego Paczkomatu trwa szybko i jest równie prosty, jak w przypadku tradycyjnych Paczkomatów!

Gdzie szukać Mobilnych Paczkomatów?
Mobilne Paczkomaty (samochody kurierskie) w większości przypadków będą czekać na Was w pobliżu Paczkomatów stacjonarnych. Jeśli będziecie mieli problem z odnalezieniem Mobilnego Paczkomatu, podejdźcie do maszyny stacjonarnej i i sprawdźcie, w którym kierunku prowadzi strzałka. Podążajcie za nią, aby odebrać swoją Paczuchę :-)
Pamiętaj! Śledź wysyłane przez nas komunikaty. W ten sposób dowiesz się, czy Twoja przesyłka znajduje się w Paczkomacie stacjonatnym, czy w Mobilnym Paczkomacie.
Jak odebrać paczkę z Mobilnego Paczkomatu?
Paczkę możesz odebrać w bardzo łatwy sposób. Wystarczy, że podasz naszemu kurierowi swój numer telefonu, oraz ostatnie ostatnie cyfry numeru przesyłki.

Ważna sprawa!
Jeśli w ciągu dnia miejsce w skrytce się zwolni, przeniesiemy Twoją paczkę do Paczkomatu. Tym sposobem nasz kurier rozda więcej paczek kolejnym osobom, a Ty odbierzesz swoja przesyłkę łatwo i wygodnie tak, jak dotychczas. Jeśli taka zmiana będzie miała nastąpić, poinformujemy Cię o tym w kolejnych wiadomościach e‑mail i SMS.

Dodatkowe pytania? Spieszymy z odpowiedzią!

Jaki jest maksymalny czas przechowywania paczki w Mobilnym Paczkomacie?
Godzina, do której możesz odebrać swoją Paczuchę z Mobilnego Paczkomatu podana jest w wiadomości SMS oraz e-mail.

Nie odebrałam/odebrałem paczki na czas. Co zrobić?
Nie ma powodu do zmartwień! Mobilny Paczkomat to rozwiązanie wyjątkowe. Dążymy przede wszystkim do tego, aby wszystkie przesyłki doręczać do stacjonarnych Paczkomatów. Jeśli więc nie zdołaliście danego dnia odebrać przesyłki z Mobilnego Paczkomatu, to następnego dnia ponownie podejmiemy próbę doręczenia przesyłki. W pierwszej kolejności spróbujemy doręczyć ją do stacjonarnego Paczkomatu, a w razie niepowodzenia wywołanego dalszym przepełnieniem maszyny – ponownie przekażemy ją do Mobilnego Paczkomatu. O tym gdzie będzie można odebrać paczkę, będziemy informować Cię poprzez kolejne wiadomości SMS i e-mail.

Jak zapłacę za przesyłkę pobraniową?
Przesyłki pobraniowe będą doręczane jedynie do Paczkomatów stacjonarnych. A w Paczkomatach stacjonarnych za przesyłkę pobraniową będziecie mogli zapłacić – jak zwykle – przy pomocy karty płatniczej.

Co wolisz - Xbox One czy PlayStation 4? Wyniki konkursu!




Xbox czy PlayStation 4? Dla Was nie ma trudnego pytania. Choć sprzęt od Microsoftu walczył dzielnie, to koronę postanowiliście wręczyć konsoli Sony. Ale to nie to jest tutaj najważniejsze. Prawdziwym zwycięzcą jest bowiem osoba, którą nagrodziliśmy.

Ale po kolei.

Większość uczestników konkursu skupiła się na opisach technicznych. Xbox One przekonał Was kontrolerem ruchu oraz padem (który doskonale leży w dłoni). Zwolennicy PlayStaion powoływali się zaś na dizajn oraz... na sentyment.

Jedna odpowiedź urzekła nas swoim luzem i zupełnie odmiennym podejściem. Nie mogliśmy przejść obojętnie obok odpowiedzi Miłosza, który napisał:

W pobliżu mojego Paczkomatu jest sklep, w którym pracuje bardzo ładna i sympatyczna dziewczyna. Każda wyprawa po przesyłkę to okazja do spotkania się z nią i zamienienia kilku słów, a kupowanie gier na PS4 to świetny pretekst do wycieczek do Paczkomatu :)

I to do Miłosza wędruje konsola, którą sobie wymarzył (PlayStation 4). Mamy nadzieję, że dzięki wygranej zamienisz z tą dziewczyną więcej niż kilka słów, a w końcu - że pogracie w gry razem :-)

Jak rozpoznać fałszywy e-mail od oszustów podszywających się pod Paczkomaty InPost?


Otrzymujemy kolejne doniesienia o mailach z powiadomieniami rozsyłanymi przez oszustów podszywających się pod Paczkomaty InPost. Na szczęście fałszywą wiadomość można z łatwością rozpoznać.

Pamiętajcie: prawdziwe maile z powiadomieniami od Paczkomatów NIGDY nie zawierają żadnych załączników! W przypadku otrzymania wiadomości z załącznikiem NIE OTWIERAJCIE pliku (najczęściej z rozszerzeniem .doc) Ponadto w treści zawirusowanych wiadomości pojawia się często sformułowanie "list przewozowy", którego nie używamy.

Jeśli otrzymacie fałszywą wiadomość, prześlijcie ją na adres bezpieczenstwo@paczkomaty.pl, korzystając z opcji "przekaż dalej".


[Aktualizacja 19.11.2014]: Zamieszczamy wyczerpujące wyjaśnienie sprawy, przygotowane przez nasz Dział Bezpieczeństwa:

Spieszę się poinformować, iż zawsze dokładamy wszelkich starań, aby w przypadku wykrycia zagrożenia zostały podjęte adekwatne działania.
Nie inaczej jest również w tym przypadku. Natychmiast po wykryciu incydentu związanego z otrzymywaniem przez klientów sfałszowanych wiadomości, rozpoczęliśmy kampanię informacyjną prowadzoną w mediach społecznościowych oraz na naszych stronach mającą na celu ostrzeżenie jak największej grupy użytkowników o zagrożeniu.

Analiza nagłówków wiadomości wyraźnie pokazuje, iż wiadomość ta nie została wysłana z naszych serwerów pocztowych, a nadawca próbuje jedynie podszyć się pod naszą spółkę w celu zdobycia zaufania i zachęcenia do otworzenia załączników (np. plików .doc zawierających makra pobierające złośliwe oprogramowanie).

Zabezpieczenie przed otrzymywaniem wiadomości, które podszywają się pod inne domeny leży w gestii administratora docelowego serwera pocztowego. [czyli zablokować takie maile mogą wyłącznie administratorzy serwerów, na których są WASZE skrzynki mailowe - przyp. Dział Marketingu :)]
Pomocne w tym względzie będzie wdrożenie przez personel techniczny, odpowiedzialny za utrzymanie serwerów pocztowych, np. mechanizmów Sender Policy Framework (SPF).
Zastosowanie polityk SPF spowoduje odfiltrowanie wiadomości wysyłanych z nieautoryzowanych przez właścicieli domen serwerów poczty elektronicznej, a co za tym idzie zmniejszenie ilości niechcianych i fałszywych wiadomości.

Równocześnie pragnę poinformować, że wszystkie maile które zostaną przekazane w poprawnej formie (jako załącznik – tak aby zawierał pełen niezmieniony nagłówek oryginalnej wiadomości) są na bieżąco analizowane.
Zweryfikowany materiał dowodowy wraz z przygotowanym właściwym zawiadomieniem jest przekazywany do odpowiednich organów Państwowych, które decydują o podjęciu dalszych działań w tej sprawie.

Jest nam bardzo przykro z powodu niedogodności spotykających naszych klientów i osób postronnych, z faktu wykorzystania zaufania jakie budzi nasza marka do działań, które w naszej ocenie nie są zgodne z przepisami prawa. Niestety poza opisanymi wyżej działaniami nie możemy zrobić nic więcej.


Pełnomocnik Zarządu ds. Bezpieczeństwa Informacji